מערכות של הנהלת חשבונות היא תוכנה ממוחשבת המתעדת, עוקבת ומנתחת תנועות פיננסיות.

ניתן לסווג מערכות חשבונאיות לשני סוגים: תפעולי וניהולי.

מערכות חשבונאות תפעוליות הן אלו שמתעדות ועוקבות אחר עסקאות יומיומיות.

כגון מכירות, רכישות, תשלומי שכר ותקבולי מזומן.

הן אלו המספקות ניתוח מעמיק יותר של ביצועי החברה כגון תקציבים ורווחיות.

עוד מאמרים ממש כאן:

מערכות של הנהלת חשבונות הכי טובות שיש
מערכות של הנהלת חשבונות

למערכות הנהלת חשבונות תפעוליות יתרונות רבים

על פני כאלו ניהוליות לדוגמא.

הם זולים יותר ליישום מכיוון שהם אינם דורשים כמות נרחבת של הכשרה או זמן

כדי ללמוד כיצד להשתמש בהם.

הם גם מספקים גמישות רבה יותר במונחים של אילו נתונים ניתן לעקוב.

כגון עלויות עבודה או רמות מלאי בהישג יד.

החסרונות של מערכות חשבונאות תפעוליות הן שהן אינן מציעות את אותו הדבר.

מערכות חשבונאות הן קבוצה של נהלים, תהליכים ורישומים.

אלו משמשים לתיעוד ולסיכום המצב הפיננסי של ארגון.

מערכות הנהלת חשבונות יכולות להיות ידניות או ממוחשבות.

מערכות הנהלת חשבונות ידניות מתוכננות בדרך כלל כדי לענות על הצרכים של ארגון מסוים.

בעוד הם ממוחשבות יכולות להיות מתוכננות עבור כל סוג של ארגון.

ישנם שלושה סוגים עיקריים של מערכת חשבונאית:

לכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלו.

הן על בסיס מזומן

היא הפופולרית ביותר מכיוון שהיא פשוטה לשימוש אך אינה מספקת שיקוף מדויק של מצבו הפיננסי של הארגון ביום יום.

מערכת החשבונאות על בסיס צבירה מספקת ייצוג מדויק יותר אך קשה יותר ליישום מכיוון שהיא דורשת רישום מפורט

מהי מערכות הנהלת חשבונות ומדוע היא שימושית?

הן כלי שמתעד ועוקב אחר הכסף שמוציא ומרוויח.

מערכות הנהלת חשבונות יכולות להיות כלי שימושי מאוד בכל עסק, אך הן אינן מושלמות.

היתרונות שלהן כוללים את הדברים הבאים:

החסרונות של מערכות הנהלת חשבונות כוללים את הדברים הבאים:

היא בדרך כלל מערכת ממוחשבת המתעדת את העסקאות הפיננסיות של העסק

ומספקת דוחות להנהלה לקבל החלטות על סמך נתונים אלו..

ניתן לסווג לשלושה סוגים: ידני, ממוחשב ומבוסס ענן.

הן ידניות הן בדרך כלל מבוססות נייר או על גיליונות אלקטרוניים של Excel.

הם זולים אך גוזלים זמן לתחזוקה, עדכון ושימוש.

 ממוחשבות קיימות מאז שנות ה-60 עם מיינפריים כסוג הראשון של מערכת הנהלת חשבונות ממוחשבת.

מערכות אלו עודכנו עם הזמן עם טכנולוגיה מתקדמת יותר שהפכה לזמינה כמו מחשבים שולחניים בשנות ה-90

ומחשוב ענן בשנים האחרונות. מבוסס ענן בטכנולוגיה מתקדמת.

ניהול מלאי – תכונות ופונקציות שיש לחפש בעת בחירה

ניהול מלאי היא מערכת המסייעת לעסקים לעקוב אחר המלאי שיש להם במלאי.

ישנם סוגים רבים ושונים של מערכות לבחירה ולכל אחת מהן סט תכונות ופונקציות משלה.

להלן כמה מהיתרונות והחסרונות של סוגי מערכות נפוצות:

ניתן לחלק את מערכות הנהלת החשבונות לשתי קטגוריות עיקריות:

לאי משמשות למעקב אחר מלאי, ניהול שטחי מחסן ושמירה על רישומים מדויקים.

משמשות לניהול רישומים פיננסיים מדויקים של עסקאות.

מערכות ניהול מלאי:

מערכת ניהול המלאי הפופולרית ביותר נקראת מערכת המלאי התמידית.

מערכת מסוג זה נועדה לעקוב אחר הפריטים שנמצאים במחסן שלך בכל עת

זה גם עוקב אחר כמה מכל פריט יש לך בהישג יד בכל זמן נתון.

מערכת מלאי תמידית גם תודיע לך מתי אתה צריך עוד פריט כדי שתוכל להזמין עוד לפני שהוא יגמר.

נגישות